اطلاعات بیشتر
خانه » بهترین مقاصد سفر در فصل پاییز » بازار شناور محبوب ترین جاذبه تایلند

بازار شناور محبوب ترین جاذبه تایلند

یکی از بهترین ویژگی های کشور تایلند، وضعیت جغرافیایی و آب و هوایی آن است که این کشور آسیایی را به مقصد پاییزی و زمستانه محبوبی برای ما و دیگر گردشگران بدل می کند. در این بین پاتایا، یکی از شهرهای ساحلی و پر طرفدار تایلند است که سالانه چندین میلیون مسافر را به خود می خواند. سفر به پاتایا با تفریحات آبی و هیجانی، گشت و گذار در طبیعت بکر و دوست داشتنی، خیابان گردی و بازار گردی و … همراه است.

بدون شک یکی از جذاب ترین دیدنی های شهر محبوب پاتایا، بازار شناور آن است. وقتی بازار شناور پاتایا را برای گردش و گشت و گذار انتخاب می کنید، باید بدانید که این تنها یک بازار گردی ساده نیست. همه چیز در این جا رنگ و رو و شکل تازه ای دارد که به جز تایلند در هیچ جای دیگری در دنیا مشابه آن را نخواهید دید. برای این گردش هیجان انگیز لازم نیست پیاده روی کنید، بلکه تنها در قایق های بازار می نشینید و گردشی آبی را شروع خواهید کرد. چیزی نگذشته که خود را در میان صدها قایق دیگر خواهید یافت و محلی هایی را می بینید که محصولات و میوه ها و غذاهای تایلندی را در مغازه شناور خود می فروشند!

در این بازارگردی هیجان انگیز و متفاوت پاتایا، همراه کارناوال باشید.

بازار شناور پاتایا
photo by AparnaS
بازار شناور پاتایا
photo by Mark Anthony Bansag

چرا بازار شناور پاتایا؟


  • یکی از محبوب ترین جاذبه های شهر پاتایا است.
  • بازاری هیجان انگیز است که برای گشت و گذار درون آن از قایق استفاده می کنید.
  • مغازه های این بازار نیز شناورند و درون قایق های محلی قرار دارند.
  • با گردش در بازار، طیف متنوعی از غذاهای تایلندی و بین المللی پیش روی شماست.
  • در این بازار می توانید محصولات و صنایع دستی اصیل تایلندی را تهیه کرده و با خود به خانه ببرید.
  • با بازدید از این بازار جالب، همزمان با تاریخ و فرهنگ تایلند هم آشنا می شوید.
بازار شناور پاتایا

آشنایی با بازار شناور پاتایا | Pattaya Floating Market

بازار شناور پاتایا نه تنها یکی از محبوب ترین جاذبه های پاتایا، بلکه یکی از بزرگ ترین و بهترین بازارهای شناور تایلند محسوب می شود که در نزدیکی ساحل جامتین و بخش جنوبی شهر قرار دارد. اگر با بازارهای شناور آشنایی ندارید، باید بگویم که همانند بازاری معمولی است، با این تفاوت که برای گشت و گذار در میان مغازه ها و کوچه و پس کوچه های بازار، به قایق احتیاج دارید! در واقع این بازارها بر روی دریاچه ها و در کانال های آبی تشکیل می شوند و تاریخچه ی آن ها به سال ها پیش باز می گردد.

بازار شناور پاتایا، در واقع از ۴ بخش مختلف تشکیل شده که در مجموع وسعتی در حدود ۱۰۰ هزار متر مربع داشته و بیش از ۱۱۴ مغازه، فروشگاه و رستوران را در خود جای داده است. در این چهار بخش، محصولات و صنایع دستی چهار منطقه تایلند، یعنی بخش شمالی، شمال شرقی، مرکزی و جنوبی کشور به فروش گذاشته شده اند و محصولاتی چون مجسمه ها، منسوجات، ظروف نقره ای، کیف های چوبی و … به فروش می رسند. بنابراین بازار پاتایا همان جایی است که با گردشی چند ساعته در آن می توانید در عین تفریح، به صورت همزمان با تاریخ و فرهنگ کشور کهن تایلند هم آشنا شوید. در این بازار، محلی های بسیاری را خواهید دید که درون قایق های خود، میوه ها و غذاهای تایلندی می فروشند و چه چیزی جالب تر از این که در حین قایق سواری، به خرید و خورد و خوراک مشغول شوید؟! البته این تمام جذابیت بازار شناور پاتایا نیست و باید بدانید که با گردش در این بازار شناور، از دیدنی هایی مانند قفس پرندگان، نمایش میمون ها، کارگاه های ابریشم بافی و نمایش عصرانه بازار، بازدید خواهید کرد.

بازار شناور پاتایا

دیدنی های بازار شناور پاتایا

بازار شناور پاتایا بخش ها و جاذبه های مختلفی دارد که شما به هنگام گشت و گذار در آبراه های آن می توانید از آن ها بازدید کنید. در ادامه با هر یک از آن ها آشنا می شویم:

۱- دهکده تای فلکویز | Thai Folkways Villge

سفر به هر شهر و کشوری، این امکان را به شما می دهد تا به دل فرهنگ و تاریخ آن منطقه بروید و این بار طور دیگری با مقصد خود آشنا شوید. جستجو در فرهنگ مقصد به شما کمک می کند تا با مردم آن جا ارتباط نزدیک تری برقرار کنید و از سفر خود بیش تر لذت ببرید.

دهکده تای فلکویز در بازار شناور پاتایا، جایی است که کار را برای شما آسان می کند و درباره پیشینه ی مردمان تایلند به شما می آموزد. با گشت و گذار در این دهکده خواهید دید که تایلندی ها در گذشته چگونه زندگی می کردند و با سبک زندگی روزمره آن ها از نزدیک آشنا می شوید. البته دیدنی های دهکده ی تای فلکویز به همین ها محدود نمی شود و با قدری پیاده روی در آن، مشاغل قدیمی تایلندی ها، نحوه دوخت و دوز لباس ها، آشپزی، کشت و کار و پرورش محصولات غذایی و ماساژ تایلندی در گذشته را خواهید دید.

به غیر از این موارد، در دهکده تای فلکویز چندین جاذبه و بخش دیگر به چشم می خورد که عبارت اند از: نمایش میمون ها، ماساژ تایلندی، نمایش بافت ابریشم. در ادامه با این موارد بیش تر آشنا می شوید.

دهکده تای فلکویز
دهکده تای فلکویز

۲- نمایش های بازار شناور

در بازار وسیع و شناور پاتایا، روزانه نمایش های هنری و ورزشی مختلفی برگزار می شود که هر کدام در نوع خود بسیار تماشایی هستند. از جمله اجراها و مسابقات خاص این بازار، می توان به بوکس دریایی اشاره کرد. بوکس دریایی ورزشی سنتی و هیجان انگیز است که قدری با مسابقات بوکس عادی تفاوت دارد. در این مسابقه، دو ورزشکار بر روی میله ای لغزان می نشینند و با یک دیگر وارد رقابت می شوند. برنده کسی است که نه تنها بتواند خود را روی میله نگاه دارد، که حریف خود را مغلوب و به درون آب بیاندازد.

این برنامه ها هر یک، در یکی از بخش های بازار شناور اجرا شده و ساعات مختلفی دارند که در ادامه آمده است.

نمایش و اجرا مکان زمان
نمایش طبل زن های شناور اطراف بازار ۱۰:۰۰ – ۱۱:۰۰
موسیقی مدرن تایلندی صحنه شمال شرقی ۱۱:۳۰ – ۱۲:۰۰
موسیقی مدرن تایلندی صحنه شمال شرقی ۱۲:۳۰ – ۱۳:۰۰
مسابقه بوکس دریایی زمین بوکس جنوبی ۱۳:۱۵ – ۱۳:۴۵
مسابقه بوکس سنتی زمین مرکزی ۱۴:۰۰ – ۱۴:۳۰
باند موسیقی تایلندی اطراف بازار ۱۴:۳۰ – ۱۵:۳۰
نمایش و اجرا مکان زمان
مسابقه بوکس دریایی زمین بوکس شمالی ۱۵:۱۵ – ۱۵:۴۵
باند موسیقی تایلندی صحنه شمالی ۱۶:۳۰ – ۱۶:۴۵
مسابقه بوکس دریایی زمین بوکس جنوبی ۱۷:۰۰ – ۱۷:۳۰
باند موسیقی تایلندی اطراف بازار ۱۷:۱۵ – ۱۷:۴۵
مسابقه قایق های پارویی صحنه دولالا ۱۸:۰۰ – ۱۸:۱۵
موسیقی مدرن تایلندی صحنه شمال شرقی ۱۸:۳۰ – ۱۹:۰۰

۳- بازار بامبویی

اگر به بخش پشتی بازار شناور بروید، پیاده‌رویی متفاوت خواهید دید که از چوب های بامبو ساخته شده و به همین جهت به نام بازار بامبویی شناخته می شود. این پیاده‌رو که درست در کنار دریاچه قرار گرفته، جایی است که می توانید به بهشت خوشمزه‌ی میان دستفروشان میوه ها و غذاهای محلی و بین المللی بروید و حتی اگر قصد خرید هم ندارید، یک بازار واقعی تایلندی را از نزدیک بازدید کنید.

بازار بامبویی
بازار بامبویی

۴- قفس پرندگان

یکی دیگر از جاذبه های که در حین قایق سواری و گشت و گذار در بازار شناور پاتایا به آن برخواهید خورد، قفس جالب پرندگان است. می توانید وارد این قفس شوید، کمی میوه و دانه بردارید و با دست های خودتان به پرندگان غذا دهید. چیزی نمی گذرد که خواهید دید با اشتیاق به سوی شما می آیند و بر روی دست و شانه شما خواهند نشست. در انتها گرفتن عکس یادگاری با این موجودات خوش رنگ و زیبا را فراموش نکنید.

ساعت بازدید: ۹:۰۰ تا ۲۰:۰۰

هزینه: در مجموع هزینه ورودی به همراه میوه و دانه، کم تر از ۱۰۰ بات تایلندی (حدود ۱۲ هزار تومان) خواهد شد.

دسترسی: خوب است بدانید که قفس پرندگان درست در کنار برج جنوبی زیپلاین قرار دارد و با قایق می توانید خود را به آن برسانید.

شماره تماس: ۰۳۸ ۷۰۶ ۳۴۰

آدرس ایمیل: info@pfm۴.com

قفس پرندگان

۵- نمایش میمون ها

با دیدن این نمایش، بی اغراق یکی از باهوش ترین و البته مشهورترین میمون های تایلند را خواهید دید. برگزاری این نمایش ها را گروه معروف پراکیت سیتپاراکان به عهده دارد که لحظاتی جالب و هیجان انگیز تقدیم شما می کند.

شاید جالب باشد بدانید که میمون گروه پراکیت تا به حال سابقه بازی در فیلم های سینمایی و حضور در تبلیغات تلویزیونی بسیاری را داشته و استعدادی ثابت شده دارد.

این میمون به همراه همکار دیگرش، نمایش های بسیاری داشته که شما را سرگرم می کند؛ به طور مثال از درون حلقه آتش می پرند بدون آن که به خود آسیب بزنند و مهم تر از آن، قدرت حل مسئله های ساده را دارند و حتی می دانند که چگونه گره ای را باز کنند.

ساعات نمایش: هر روز ۶ میمون های بانمک بازار شناور پاتایا، ۶ نمایش در ساعات مختلف دارند.

نمایش ها ساعت برگزاری
۱ ۱۰:۳۰ – ۱۱:۰۰
۲ ۱۱:۳۰ – ۱۲:۰۰
۳ ۱۳:۰۰ – ۱۳:۳۰
۴ ۱۴:۰۰ – ۱۴:۳۰
۵ ۱۵:۰۰ – ۱۵:۳۰
۶ ۱۶:۰۰ – ۱۶:۳۰

بلیت: برای بازدید از نمایش میمون ها می توانید بلیت نمایش را به صورت جداگانه و یا همراه با تورهای قایق سواری تهیه کنید. بلیت جداگانه این نمایش ۱۰۰ بات (حدود ۱۲ هزار تومان) است.

برای اطلاعات بیش تر از نمایش ها و یا رزرو بلیت ها می توانید از راه های زیر استفاده کنید:

شماره تماس: ۰۳۸ ۷۰۶ ۳۴۰

آدرس ایمیل: info@pfm۴.com

نمایش میمون ها

۶- نمایش بافت ابریشم

یکی از مرغوب ترین انواع پارچه های ابریشم جهان را در کشور تایلند خواهید یافت. به همین رو یکی از بخش هایی که در بازار تایلند در معرض نمایش قرار داده شده، نحوه تولد و بافت این پارچه های گرانبهاست. به بخش نمایش بافت ابریشم بروید و تمامی مراحل را از نزدیک تماشا کنید. برای اطلاعات بیش تر می توانید از راه های زیر استفاده کنید:

شماره تماس: ۰۳۸ ۷۰۶ ۳۴۰

آدرس ایمیل: info@pfm۴.com

ساعات بازدید: ۹:۰۰ – ۲۰:۰۰

آدرس: نمایش بافت ابریشم در دهکده تای فلکویز قرار گرفته است.

نمایش بافت ابریشم
نمایش بافت ابریشم

۷- پل عشق

یکی از دیگر بخش های جالب بازار شناور پاتایا، پل عشق بوده که مشابه پل معروف عشاق پاریس است. این پل، از آن رو با نام «عشق» خوانده می شود که شاهد قول و قرار عاشقانه زوج های زیادی بوده است.

در واقع داستان از آن قرار است که زوج های بسیاری به سراغ پل عشق می روند، با یک دیگر پیمان می بندند و به نشانه این قول و قرار، قفلی بر یکی از میله های پل می زنند و همراه با هم، کلید آن را به درون رودخانه پرت می کنند.

به همین جهت وقتی به پل عشق بازار شناور قدم بگذارید، قفل های بسیاری خواهید دید که نشان از قرار و مدار عاشقانه زوج های مختلف است. حتی اگر نمی خواهید شما هم در پیمان قفل و کلید دار شریک شوید، بازدید از پل عشق به تنهایی هم می تواند جذاب باشد.

برای آن که به پل عشق برسید، کافیست به بخش شمالی و نزدیکی رستوران های بازار شناور بروید.

ورود به صفحه اختصاصی معرفی پل عشاق (هنر) پاریس

پل عشق
photo by Marcel Jonathan

تفریحات بازار شناور پاتایا

شاید تعجب کنید، اما این بازار فقط به دیدنی هایش محدود نمی شود و تفریحات جالبی پیش روی شما قرار دارد:

۱- گردش با قایق پارویی

هیجان انگیزترین تفریحی که در یک بازار شناور نمی توان از دست داد، گردش با قایق های پارویی است. سوار این قایق ها شوید و روح اصیل بازارهای شناور تایلندی را لمس کنید. برای استفاده از این قایق ها، تنها کافیست درون قایق بنشینید، از دیدن مناظر و مغازه های شناور لذت ببرید، عکاسی کنید و هر جا که لازم بود، از قایقران خود بخواهید که توقف کند. خوب است بدانید که در پاتایا، این تنها بازار شناور است و جای دیگری گردش با قایق های پارویی را نخواهید دید.

بلیت: برای تهیه بلیت این قایق ها کافیست به مرکز خدمات مشتریان، درست در کنار دَرِ ورودی مراجعه کنید.

در صورتی که تمایل داشته باشید، می توانید پیش از مراجعه به بازار شناور پاتایا از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید و برای خرید و یا رزرو بلیت اقدام نمایید.

تلفن: ۳۴۰ ۰۳۸ ۷۰۶

ایمیل: info@pfm۴.com

بازار پاتایا

۲- گردش با قایق دو زی

قایق های دو زی، نامی است که شاید تا به حال به گوشتان نخورده باشد. اما همان طور که اسم این قایق ها اشاره می کند، کارکرد جالبی داشته و علاوه بر توانایی حرکت در آب، چرخ داشته و بر روی زمین نیز حرکت می کنند. خوب است بدانید که استفاده از این قایق ها در مناطق مرکزی تایلند و به هنگام جنگ جهانی دوم رایج بود و از آن ها برای جا به جایی وسایل و کالاها میان شهر بانکوک و آیوتایا استفاده می کردند.

در حال حاضر ۳ قایق دو زی در بازار شناور پاتایا وجود دارد و جالب آن که هر ۳ این ها، بازمانده ای از دوران جنگ جهانی دوم می باشند.

بلیت: برای رزرو بلیت های گردش با این قایق ها اینجا کلیک کنید.

گردش با قایق دو زی

مسیرهای گردش در بازار شناور

همان طور که گفته شد برای گردش در بازار شناور پاتایا دو راه وجود دارد. بسته به آن که کدام یک از قایق ها را انتخاب می کنید، مسیر گردش و دیدنی های پیش روی شما متفاوت خواهد بود. معمولا قایق ها مدتی ۳۰ دقیقه ای شما را به گردش در بازار شناور مهمان می کنند.

خوب است بدانید که بازار شناور پاتایا چندین ورودی مختلف دارد که در نقاط متفاوتی از بازار قرار گرفته اند. نقطه آغازین تورهای قایق سواری از ورودی اول و دوم، یعنی ورودی های جنوبی بازار شناور پاتایا هستند.

۱- مسیر قایق های دو زی

مسیر این قایق ها از ورودی اول بازار شروع می شود و به این ترتیب از جاذبه های زیر عبور می کند:

  • بافت فرش های سنتی
  • ماساژ گیاهی
  • مدرسه باستانی تایلندی
  • بخش بافت ابریشم
  • رستوران سنتی
  • نمایش میمون ها
  • قفس پرندگان
  • زیپلاین
  • پل عشق
  • بازار بامبویی
  • رستوران ها
  • پایان مسیر و ورودی چهارم

۲- مسیر قایق های پارویی

حرکت این قایق ها از ورودی دوم آغاز می شود و مسیر زیر را طی می کنند:

  • موزه کانشا
  • مسابقات بوکس دریایی
  • مسابقات بوکس
  • زیپلاین
  • غذا دادن به ماهی
  • غذا دادن به بزها
  • پل روپ
  • بازار بامبویی
  • رستوران ها
  • پایان مسیر و ورودی چهارم

 

 

 

مسیر قایق های پارویی
مسیر قایق های پارویی

۳- زیپلاین ادونچر

شاید باورتان نشود اما جذابیت های بازار شناور، تنها مربوط به خرید و گشت و گذار در میان مغازه های تایلندی نیست. می توانید از قایق پیاده شوید و به سراغ زیپلاین مجموعه بروید. این زیپلاین جالب که ارتفاعی ۱۵ متری دارد، از روی دریاچه عبور می کند و در طی مسیری ۳۰۰ متری و در عرض چند دقیقه، شما را از شمال مجموعه به جنوبش می رساند.

بلیت: قسمت خوب ماجرا، هزینه زیپلاین است که برای یک مسیر رفت و برگشت، قیمت مناسبی دارد و تنها ۱۰۰ بات (حدود ۱۲ هزار تومان) است.

زیپلاین ادونچر بازار شناور پاتایا

۴- شکم گردی

مگر می شود به سراغ بازار شناور پاتایا بروی و قید خوردن را بزنی؟

وقتی وارد این بازار جذاب می شوید، اسکله های بسیاری را خواهید دید که در خود رستوران های تایلندی، سنتی و کوچکی را جای داده اند. تمام این مغازه ها با پلی به یکدیگر متصل شده اند و به این ترتیب می توانید به راحتی به مغازه ها و خوشمزه های بسیار متنوع برسید. در میان رستوران های کوچک بازار بگردید و خودتان را از امتحان این غذاهای وسوسه کننده محروم نکنید.

بازار شناور پاتایا

۵- عکاسی

یکی از جذاب ترین تفریحاتی که نمی توان در بازار شناور از دست داد، عکاسی است. بسیاری از عکاسان حرفه ای دنیا به دنبال موقعیتی اند که به یکی از بازارهای شناور تایلند بروند و فضای شلوغ و درهم و رنگارنگش را به ثبت برسانند. پس شک نکنید که بازار شناور پاتایا هم محل مناسبی برای عکاسی است.

در هر حال فرقی نمی کند که حتی عکاسی را حرفه ای دنبال نمی کنید، باز هم بازار پاتایا مکان جالبی برای به ثبت رساندن لحظه هاست. پس دوربین خود را فراموش نکنید.

امکانات بازار شناور پاتایا

در بازار شناور پاتایا خدمات و امکاناتی به چشم می خورد که هر یک برای رفاه و آسایش بازدیدکنندگان ایجاد شده اند.

۱- پرس داغ و ماساژ روغن زرد

حالا که به تایلند، مهد ماساژ سنتی دنیا سفر کرده اید، به دهکده تای فلکویز بروید و بازدید از آن و استفاده از ماساژ روغن زرد را از دست ندهید. در این بخش ماساژورهای تایلندی را خواهید دید که با استفاده از پرس داغ، ماساژ سنتی را به بدن شما هدیه می دهند و خستگی و درد را می زدایند. خوب است بدانید که روغن زردی که این جا از آن نام برده می شود، ترکیبی از روغن چندین گیاه معطر و دارویی است که خواص آرامش بخش و ضدعفونی کننده دارند. در نتیجه استفاده همزمان از پرس داغ و روغن زرد، چیزی شبیه معجزه را رقم می زند.

قسمت جذاب بازدید از این بخش، آن است که می توانید به رایگان از ماساژ سنتی تایلندی ها برخوردار شوید و احتیاج به پرداخت هزینه نیست.

پرس داغ و ماساژ روغن زرد تایلندی
پرس داغ و ماساژ روغن زرد تایلندی

۲- رستوران تایلندی

اگر در قسمت ورودی بازار، به پشت پارکینگ توجه کنید، رستوران تایلندی مجموعه را خواهید دید. می توانید برای صرف ناهار یا شام این رستوران را برگزینید و خودتان را میهمان ضیافتی خوشمزه کنید.

در این رستوران انواعی از وعده ها اصلی، دسرها و پیش غذاهای سنتی کشور تایلند به چشم می خورد که با کیفیت بالا در اختیار مشتریان قرار داده می شود. یکی از ویژگی های خوب این رستوران، قیمت های مناسبش بوده که البته برای کودکان تخفیفی ویژه قائل می شود، به طوری که برای کودکانی با قد ۱۰۰-۱۲۰ سانتی متر در حدود ۱۵۰ بات (حدود ۱۸ هزار تومان) و برای کودکان با ارتفاعی ۱۰۰ سانتی متر در حدود ۱۰۰ بات (حدود ۱۲ هزار تومان) است.

ساعات کار: ۱۱:۰۰ تا ۲۰:۰۰

شماره تماس: ۹۱۲۱-۱۹۶-۰۶۳

رستوران تایلندی
رستوران تایلندی

دیگر امکانات بازار شناور پاتایا

علاوه بر تمام بخش ها و جاذبه های بازار شناور، امکانات دیگری نیز در این بازار جذاب به چشم می خورد:

  • رستوران های شناور و درون قایق
  • فروشگاه سوغاتی
  • سرویس بهداشتی
  • و …
بازار شناور پاتایا

دسترسی و هزینه بازار شناور پاتایا

بازار شناور پاتایا قدری با مرکز این شهر فاصله دارد و در جاده سوخومیت قرار گرفته است. این بازار در واقع در ۵.۳ کیلومتری جنوبی پاتایا بوده و برای آن که خود را به آن برسانید، می توانید از تورها استفاده کرده و یا خود به صورت شخصی با اتوبوس و تاکسی به بازار شناور پاتایا بروید.

تورهای بازار شناور پاتایا: تورهای گردش در این بازار بسیار متنوع بوده و بسته به آن که تور را از کدام آژانس گردشگری تهیه کنید، با قیمت های متفاوتی رو به رو خواهید شد. خدمات اغلب این تورها شامل سرویس رفت و برگشت، هزینه ورود، بازدید از نمایش ها و شرکت در تفریحات بازار شناور می شود. خوب است بدانید که بازدید از بازار شناور پاتایا با استفاده از این تورها در حدود ۵ تا ۷ ساعته خواهد بود.

طیف هزینه تورها: حدود ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ بات (حدود ۳۰۰ تا ۵۵۰ هزار تومان)

اتوبوس: اتوبوس های محلی پاتایا در مسیری دایره ای رفت و آمد می کنند و می توانید از این اتوبوس ها برای رسیدن به ساحل جامتین و بازار شناور پاتایا استفاده کنید. هزینه بلیت این اتوبوس ها ۳۰ بات (حدود ۳۵۰۰ تومان) است.

تاکسی: راحت ترین و گران ترین راه برای رسیدن به بازار شناور پاتایا، استفاده از تاکسی هاست. خوب است بدانید که هزینه ورودی تاکسی ها ۳۵ بات (حدود ۴ هزار تومان) بوده و به ازای هر ۱ کیلومتر هزینه ای در حدود ۷ بات (حدود ۸۰۰ تومان) به کرایه می افزایند. اما با این حال شما به عنوان یک مسافر خارجی بعید است بتوانید چنین هزینه ای را جایی ببینید. اغلب تاکسی های آبی و زرد پاتایا علاقه ای به استفاده از تاکسی‌متر ندارند و به طور معمول از مسافران خارجی بیش تر دریافت می کنند. حداقل هزینه ای که برای مسیری کوتاه و یک کیلومتری برای سفر با تاکسی می توانید انتظار داشته باشید، از ۲۷۵ بات (حدود ۳۲ هزار تومان) به بالاست. بنابراین نمی توان هزینه به خصوصی را برای تاکسی ها اعلام کرد و بهترین راه چانه زنی و توافق پیش از سوار شدن به تاکسی است.

وانت های سانگسیو: سانگسیوها یکی از متداول ترین وسایل حمل و نقل عمومی در شهر پاتایا هستند و در واقع نوعی وانت بوده که در بخش پشتی مسقف شده و جایی برای نشستن دارند. هزینه این وانت ها تنها ۱۰ بات (حدود ۱۰۰۰ تومان) است و می توانید از آن ها برای رفت و آمد در شهر پاتایا و میان پاتایا و ساحل جامتین (Jomtien) استفاده کنید.

اطلاعات بازدید

باید بدانید بازار شناور پاتایا ۴ ورودی دارد که هر یک دسترسی متفاوتی را به شما می دهد. ورودی های ۱ و ۲ در بخش جنوبی بازار قرار دارند، ورودی سوم در گوشه جنوب شرقی بازار و ورودی چهارم نیز در بخش شمالی قرار گرفته است. همان طور که در بخش تفریحات گفتیم، در صورتی که می خواهید قایق سواری کنید، باید از ورودی های اول و دوم استفاده کنید.

هزینه ورود: ۲۰۰ بات (حدود ۲۴ هزار تومان)

ساعات بازدید: ۹:۰۰ – ۲۰:۰۰

آدرس: تایلند، استان چانبوری، پاتایا، بخش بانگ لومونگ، جاده سوخومی، ناحیه ۱۲، بازار شناور پاتایا

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*